Stroomlijn uw inkoop- en orderproces

Een scherp inkoopbeleid en een gestroomlijnd orderproces zijn binnen deze branche grote succesfactoren. Het kunnen inkopen van de juiste hoeveelheid artikelen op het juiste moment tegen de juiste leveringsvoorwaarden en het kunnen afzetten van deze goederen met een efficiënt orderproces maken het verschil. Voor het stroomlijnen en inzichtelijk maken van inkoop- en orderprocessen (inclusief webshop-integratie) gebruikt menig groothandelsbedrijf binnen het MKB software van AccountView.

 

Een scherp inkoopbeleid en een gestroomlijnd orderproces zijn binnen deze branche grote succesfactoren. Het kunnen inkopen van de juiste hoeveelheid artikelen op het juiste moment tegen de juiste leveringsvoorwaarden en het kunnen afzetten van deze goederen met een efficiënt orderproces maken het verschil. Voor het stroomlijnen en inzichtelijk maken van inkoop- en orderprocessen (inclusief webshop-integratie) gebruikt menig groothandelsbedrijf binnen het MKB software van AccountView.
 

Voorraadbeheer

AccountView biedt tevens op ieder gewenst moment inzicht in die andere belangrijke pijler voor groothandel en logistiek: voorraadbeheer. Door het optimaliseren van de voorraadpositie hebben onze klanten meer grip op deze belangrijke kostenpost. Met een accuraat overzicht van voorraadhoogtes, openstaande bestellingen bij leveranciers en de beschikking over historische gegevens rondom seizoenschommelingen hoeft er minder ‘nee’ verkocht te worden zonder hoge opslag- en vernietigingskosten of ad-hoc bestellingen bij leveranciers.

Inzicht in levensfase en optimale besteleenheden
 

Debiteurenbeheer

Ook de groothandelsbranche wordt geconfronteerd met verslechterd betalingsgedrag van klanten terwijl leveranciers steeds vaker vooruitbetaling vereisen. AccountView biedt mogelijkheden voor proactief debiteurenbeleid, hetgeen een belangrijke positieve bijdrage levert aan de liquiditeitspositie van groothandels.
 

Optimalisatie

AccountView helpt groothandels daarnaast om de assortimentsstrategie te bepalen om klanten optimaal te bedienen en de leverbetrouwbaarheid te optimaliseren tegen zo laag mogelijke kosten. Hiertoe is het noodzakelijk om de juiste indicatoren in het systeem vast te leggen. Bij het genereren van geautomatiseerde besteladviezen is het essentieel dat de onderliggende data, de artikelstamgegevens en leverancierscondities, ten alle tijden correct zijn. AccountView ondersteunt u bij het inrichten van de deze parameters zodat de verkoopinspanningen zich blijvend focussen op de belangrijkste artikelen die bepalend zijn voor uw omzet.
 

Meerwaarde door ervaring

Account Software heeft jarenlang ervaring binnen de sector groothandel. Vanuit deze ervaring hebben wij een aantal modules ontwikkeld die specifiek thuishoren binnen deze branche. Denkt u bijvoorbeeld aan mogelijkheden voor:

  • Lotnummerregistratie: wilt u artikelen optimaal traceerbaar maken door lotnummers te registreren op artikelregel bij zowel inkoop als verkoop? Dat kan met onze lotnummerregistratiemodule.
  • Afleveradresbeheer: heeft u te maken afnemers die bestellingen op meerdere locaties willen laten afleveren? Account Software heeft een module ontwikkeld die het mogelijk maakt om per klant/debiteur meerdere afleveradressen vast te leggen.
  • Barcoderegistratie: bent u lang bezig met het registreren van inkomende en uitgaande artikelen en bijbehorende THT-data? Wij hebben een oplossing die het mogelijk maakt om artikelen zelf van barcodes te voorzien en te verwerken met een automatische doorkoppeling naar uw financiële administratie.

Een volledig overzicht van onze modules en bijbehorende mogelijkheden vindt u hier.