Destiny cloudtelefonie via Account Software – compleet mobiel werken

Zakelijk bellen via internet is een mooie aanvulling op mobiel werken met cloudsoftware of hosting. Want natuurlijk kunt u uw mobiele telefoon gebruiken voor uw zakelijk telefoonverkeer als u onderweg of op een andere locatie aan het werk bent. Maar kunt u dan ook eenvoudig doorverbinden naar een collega, zien of hij of zij beschikbaar is, of uw gesprekken terugluisteren?


Om onze klanten de mogelijkheid te bieden om compleet mobiel te werken, bieden wij cloudtelefonie van 3CX en Swyx aan in samenwerking met Destiny Cloud Communications.
 

Wat biedt cloudtelefonie – in het kort?

– Op elke locatie beschikken over de gemakken van een telefooncentrale
– De telefoon bedienen via elk beeldscherm
– Eenvoudig en desgewenst automatisch doorschakelen naar daadwerkelijk beschikbare collega’s
– Automatisch gesprekken opnemen en terugluisteren

 

Cloudtelefonie versus traditionele telefonie – de voordelen

Zakelijk bellen via internet biedt een aantal belangrijke voordelen ten op zicht van traditionele telefooncentrales:
 

  • Zien wie belt
    Cloudtelefonie biedt ten eerste meer mogelijkheden. Omdat bellen via internet gebaseerd is op een beeldscherm en niet op een traditioneel telefoontoestel, kan ten eerste snel inzichtelijk gemaakt worden wie er belt en welke collega’s beschikbaar zijn.
  •  

  • Compleet mobiel werken
    Een ander belangrijk voordeel van cloudtelefonie is dat medewerkers niet meer afhankelijk zijn van een vaste werkplek voor zakelijke telefonie. Zo kunnen thuiswerkers eenvoudig alle gesprekken automatisch doorschakelen naar hun mobiele telefoon, terwijl de beller gewoon het vaste zakelijke nummer belt.
  •  

  • Gesprekken opnemen
    Daarnaast kunnen gesprekken structureel opgenomen worden om bijvoorbeeld terug te zoeken wie wanneer gebeld heeft, voor trainingsdoeleinden, om gespreksverslagen te maken of om details terug te luisteren.
  •  

  • Flexibiliteit en schaalbaarheid
    Cloudtelefonie is flexibel en volledig schaalbaar. Hierdoor kan gemakkelijk ingespeeld worden op veranderingen binnen de organisatie. Bij personeelswisselingen kunnen bijvoorbeeld gebruikers, functies en lijnen eenvoudig worden toegevoegd of verwijderd.
  •  

  • Professionalisering
    De locatie-onafhankelijkheid zorgt voor meer vrijheid en een betere bereikbaarheid. Maar ook voor procesverbetering. Is een medewerker in gesprek als er een tweede telefoontje binnenkomt? Hij of zij kan ervoor kiezen om een wisselgesprek aan te nemen of het telefoontje te laten gaan. Er kan namelijk ingesteld worden dat het gesprek automatisch overgaat naar een collega die wel beschikbaar is. Zo helpt cloudtelefonie de afhandeling van telefoonverkeer te professionaliseren.
  •  

    Hoe werkt het in de praktijk?

    De Destiny client is op elk apparaat te downloaden; op de pc, laptop en tablet, maar ook als smartphone app. Hierdoor is de toepassing eenvoudig inzetbaar voor thuiswerkers of medewerkers die vaak op pad zijn en kan iedereen werken vanaf de gewenste locatie en nog steeds zien wie wanneer beschikbaar is. Gebruikers kunnen via hun beeldscherm:

    • Gesprekken aannemen, doorverbinden of in de wacht zetten
    • Bij inkomende gesprekken direct zien welke contactpersoon belt
    • Zien welke collega beschikbaar / in gesprek / afwezig is of op ‘niet storen’ staat
    • Gesprekken starten vanuit iedere toepassing met een sneltoets
    • Chatten met collega’s en doorschakelingen instellen

     

    Koppeling met relatiegegevens in AccountView

    U kunt aanvullend nog een stapje verder gaan met efficiënt bellen, namelijk door uw centrale te koppelen aan AccountView. Met de AccountPlus CTI Koppeling (Computer Telephony Integration) kunt u namelijk uw (VoIP) telefooncentrale koppelen aan uw relatiegegevens in AccountView. Daarmee kunt u met één muisklik in AccountView op het telefoonnummer van uw relatie, klant of leverancier, direct het juiste nummer kiezen, terwijl u alle relatiegegevens bij de hand hebt.

     

    Meer weten?

    Wilt u ook een professionaliseringsslag maken, uw telefoonverkeer stroomlijnen en flexibeler werken met meer grip op uw telefooncommunicatie? Wij vertellen u graag meer over de mogelijkheden van cloudtelefonie.